Media / Tiedotteet / Nutricia Muksu uutuudet 1/2009

Nutricia Muksu uutuudet 1/2009

2.12.2008

Muksun talviuutuudet antavat eväitä kasvuun ja puhtia päivään perheen pienimmille. Tammikuusta lähtien kaikki Muksu-vellit sisältävät Nutrician ainutlaatuisia prebiootteja ja puurovalikoima täydentyy todellisella uutuudella, pehmeänmakuisella tattaripuurolla. Tämän puhtipuuron kyytipojaksi sopii raikas Muksu Hedelmäralli, uusi herkullinen yhdistelmä päärynää, banaania ja omenaa soseena.

Nyt kaikissa Muksu-velleissä on hyödyllisiä prebiootteja

Kaikki Muksu-vellit ovat nyt PLUS-tuotteita, jotka tarjoavat ravitsemuksellisesti hyödyllisiä lisäominaisuuksia lapsen ruokavalioon. PLUS-tuotteet sisältävät Nutrician ainutlaatuisia prebiootteja, hyödyllisiä oligosakkarideja. Prebiootit edistävät hyvinvointia ja terveyttä muokkaamalla suoliston bakteeriston koostumusta ja aktiivisuutta. Ne toimivat suolistossa hyödyllisten probioottisten bakteerien ravintona. Erityisesti imeväisiässä elimistön ja bakteerien vuorovaikutus ja tasapainoinen suolistomikrobisto ovat tärkeitä puolustusjärjestelmän normaalille kehittymiselle. Käyttövalmiit Muksu PLUS -vellit on pakattu 210 gramman kierrätettäviin kartonkipakkauksiin. Velleihin on myös lisätty lapsen tarvitsemia vitamiineja ja kivennäisaineita.

Muksu PLUS –vellit:
UUTUUS Peruna-porkkanavelli PLUS alk. 4-6 kk
UUTUUS Riisivelli PLUS alk. 5-6 kk
UUTUUS Ruusunmarja-riisivelli PLUS alk. 5-6 kk
UUTUUS Neljän viljan velli PLUS alk. 5-6 kk

Puuro antaa puhtia päivään

Muksu Puhtipuuro on todellinen uutuus lastenruokien valikoimissa. Se on pehmeänmakuinen maitopohjainen tattaripuurojauhe, joka sopii hyvin ensipuuroksi lapsen totutellessa viljoihin 5-6 kuukauden iästä alkaen. Tattari on luontaisesti gluteeniton ja ravintosisällöltään monipuolinen vilja. Se sisältää ravitsemuksellisesti arvokasta proteiinia, terveellisiä kuituja ja antioksidantteina toimivia flavonoideja. Tattaria pidetään myös ruoansulatukselle lempeänä viljana, joka hellii vatsaa ja sulaa hitaasti. Myös Muksu Puhtipuuroon on lisätty lapselle tarpeellisia vitamiineja ja kivennäisaineita. Puhtipuuro on pakattu 250 gramman pakkaukseen, josta saa helposti vain vettä lisäämällä valmistettua 8 annosta maukasta ja ravitsevaa puuroa.

Muksu-puurojauheet:
UUTUUS Puhtipuuro alk. 5-6 kk

Vitamiinit virkistävät talvellakin

Muksu Hedelmäralli alkaen 4-6 kk on päärynää, banaania ja omenaa sisältävä herkullinen uutuus. Kaikki lasipurkkeihin pakatut Muksu-hedelmäsoseet ovat sokeroimattomia, maidottomia ja luontaisesti gluteenittomia. Niiden valmistuksessa käytetään vain parhaita lastenruokalaatuisia hedelmiä. Ravitsemuksellisesti huomiota kiinnitetään myös hedelmien runsaaseen määrään ja monipuolisuuteen. Hedelmäsoseet ovatkin hyvä C-vitamiinin lähde talviaikaan muksusta mummoon.

Muksu-hedelmäsoseet:
UUTUUS Muksu Hedelmäralli alk. 4-6 kk, 125 g

Uutuuksia on saatavissa vähittäismyymälöistä kautta maan viimeistään tammikuun alusta lähtien.

Tuotekuvat:
Uutuustuotteiden kuvat löytyvät Nutricia Muksu – kuvapankista osoitteesta http://www.www.www.www.www.nutriciababy.fi (media-kuvapankki) tai http://www.datahotelli.fi/nutriciababy. Kuvapankin käyttäminen vaatii rekisteröitymisen. Rekisteröityminen onnistuu helposti kuvapankin etusivun kautta ja henkilökohtainen käyttäjätunnus ja salasana lähetetään sähköpostiinne muutaman työpäivän kuluessa.

Tiedotuspäällikkö Sinikka Saikkonen, puh. 010 680 8626, sinikka.saikkonen(at)www.www.www.www.nutriciababy.fi

Tuotepäällikkö Sirpa Nietoksela-Budanec, puh. 010 680 8608, sirpa.nietoksela(at)www.www.www.www.nutriciababy.fi

Markkinointijohtaja Ann-Charlotte Schalin, puh. 010 680 8602, ann-charlotte.schalin(at)www.www.www.www.nutriciababy.fi

www.www.www.www.www.nutriciababy.fi

Nutricia Baby Oy on osa kansainvälistä Danone-konsernia, joka on keskittynyt hyvinvointituotteiden kuten lastenruokien, kliinisten ravintovalmisteiden, tuoremeijerituotteiden sekä pullotettujen vesien valmistukseen ja markkinointiin. Lasten ravitsemuksen asiantuntemusta yrityksellä on jo vuodesta 1901. Yrityksen kantavana ajatuksena on tarjota pienelle ihmiselle ensimmäisestä ateriasta lähtien joka päivä maistuvaa, monipuolista ja ravitsemuksellisesti täysipainoista ruokaa hyvinvoinnin ja kasvun tueksi. Tuotteita kehitetään jatkuvasti niin ravitsemuksellisesti kuin maku- ja pakkausominaisuuksiltaankin vastaamaan viimeisintä tutkimustietoa ja nykyperheiden tarpeita. Hyvä lastenruoka syntyy tiedolla, taidolla ja tunteella.