Media / Tiedotteet / Nutricia Muksu-uutuudet 5/2008

Nutricia Muksu-uutuudet 5/2008

23.4.2008

”Västäräkistä vähäsen, pääskysestä ei päivääkään” – muuttolintujen myötä saapuvat myös Muksun uutuudet kauppoihin. Tarjolla on herkullista hedelmää ja arjen suosikkiaterioita perheen pienimmille. Sokeroimattomat hedelmäsoseet ja runsaasti kasviksia sisältävät ateriat luovat hyvän pohjan terveellisten ruokamieltymysten kehittymiselle.

Herkullista hedelmää – banaania ja päärynää

Uudet raikkaat ja yksinkertaiset hedelmäsoseet täydentävät Muksun hedelmäsoseiden valikoimaa kuluttajien esittämien toiveiden mukaisesti. Muksu Päärynäsose alk. 4-6 kk on markkinoiden hedelmäisin päärynäsose ja maultaan lisäruokia aloittelevien lasten suosikki. Muksu Banaani-hedelmäsoseen alk. 4-6 kk pehmeys ja banaanin runsaus totuttavat lasta hellästi banaanin makuun.

Kaikki lasipurkkeihin pakatut Muksu-hedelmäsoseet ovat sokeroimattomia, maidottomia ja luontaisesti gluteenittomia. Niiden valmistuksessa käytetään vain parhaita lastenruokalaatuisia hedelmiä. Ravitsemuksellisesti huomiota kiinnitetään hedelmien runsaaseen määrään, monipuolisuuteen ja tuotteiden sisältämän sokerin määrään.

Muksu-hedelmäsoseet:
UUTUUS Muksu Päärynäsose alk. 4-6 kk, 125 g
UUTUUS Muksu Banaani-hedelmäsose alk. 4-6 kk, 125 g

Arjen suosikkiaterioita – porsasta, pastaa ja kalkkunaa

Pienet herkkusuut halajavat porsasta, pastaa ja kalkkunaa. Kanaa tai kalkkunaa sisältävät ateriat ovat alkaen 6 kuukauden tuoteryhmässä käytetyimpiä ja porsaan lihaa sisältävät toiseksi suosituimpia. Uutuuksina tarjontaa täydentämään saapuvat nyt maidottomat Muksu Kalkkuna-kasvismuhennos alk. 6 kk ja Muksu Possu-kasvispata alk. 6 kk sekä Muksu Pastaherkku – kasviksia ja jauhelihaa alk. 8 kk.

Muksu-aterioissa panostetaan hyvään makuun, sillä vain syöty ruoka takaa lapselle riittävät eväät kasvuun ja kehitykseen. Aterioissa kiinnitetään erityistä huomiota myös kasvisten määrään ja monipuolisuuteen sekä rasvan laatuun. Alle vuoden ikäisille tarkoitettuihin tuotteisiin ei lisätä lainkaan suolaa. Ruoan rakenne karkeutuu ikäsuosituksen noustessa huomioiden syömisen oppimisen ja puheen kehittymisen kannalta otolliset vaiheet lapsen kehityksessä.

Muksu-ateriat:
UUTUUS Muksu Kalkkuna-kasvismuhennos soseena alk. 6 kk, 125 g
UUTUUS Muksu Possu-kasvispata soseena alk. 6 kk, 125 g
UUTUUS Muksu Pastaherkku – kasviksia ja jauhelihaa, pieniä paloja alk. 8 kk, 200 g

Uutuuksia on saatavissa vähittäismyymälöistä kautta maan viimeistään toukokuun alusta lähtien.

Tuotekuvat:
Uutuustuotteiden kuvat löytyvät Nutricia Muksu –kuvapankista osoitteesta  http://www.www.www.www.www.nutriciababy.fi (media-kuvapankki) tai http://www.datahotelli.fi/nutriciababy. Kuvapankin käyttäminen vaatii rekisteröitymisen. Rekisteröityminen onnistuu helposti kuvapankin etusivun kautta ja henkilökohtainen käyttäjätunnus ja salasana lähetetään sähköpostiinne muutaman työpäivän kuluessa.

Tiedotuspäällikkö Sinikka Saikkonen, puh. 010 680 8626, sinikka.saikkonen(at)www.www.www.www.nutriciababy.fi
Tuotepäällikkö Sirpa Nietoksela-Budanec, puh. 010 680 8608, sirpa.nietoksela(at)www.www.www.www.nutriciababy.fi
Markkinointijohtaja Ann-Charlotte Schalin , puh. 010 680 8602, ann-charlotte.schalin(at)www.www.www.www.nutriciababy.fi