Media / Tiedotteet / Nutricia Muksu -uutuudet 2/2007

LASTENRUOKATIEDOTE

23.4.2007

Nutricia Muksu uutuudet 2/2007

Kevät tuo tullessaan uusia aurinkoisia makuja Muksu-lastenruokiin. Käteviin, kierrätettäviin kartonkipakkauksiin pakattujen Nutricia Muksu-hedelmäsoseiden valikoima täydentyy hedelmäisillä Mango- ja Hedelmäherkkusoseilla, puurovalikoima maittavilla Muksu Kaurapuurolla ja Mango-ananas-kaurapuurolla. Samalla uudistamme ravitsemuksellisesti vellejämme lisäämällä niihin prebiootteja. Uutuudet saapuvat kauppoihin toukokuun alussa.

Keltaisia etelän hedelmiä herkkusuille

Suosittujen Muksu-hedelmäsoseiden uutuusmakuina ovat Mango ja Hedelmäherkku. Mango on ollut suomalaisten lasten suosikkimaku jo pitkään ja nyt saatavana myös äitien suosimassa kartonkipakkauksessa. Hedelmäherkun uudessa makuyhdistelmässä yhdistyvät pehmeä banaani, makea mango ja raikas ananas. Hedelmäherkussa ei ole lainkaan lisättyä sokeria, ainoastaan raaka-aineiden luontaisia sokereita.

Uusia makuja sisältävät hedelmäsoseet tukevat terveellisten ruokailutapojen omaksumista, sillä lapselle kehittyy pysyviä makumieltymyksiä varhaislapsuudessa tarjottuja ruokia kohtaan. Siksi monipuolisella hedelmien käytöllä alusta lähtien varmistetaan niiden maistuvuus myös isompana. Muksu-hedelmäsoseet sopivat sellaisinaan makuannoksiksi 4-6 kuukauden iästä lähtien, välipalaksi isommille sekä leivontaan ja ruoanvalmistukseen koko perheelle. Hedelmäsoseet on pakattu 215 gramman kartonkipakkauksiin.

Muksu-hedelmäsoseet:

UUTUUS Mangosose alk. 4-6 kk
UUTUUS Hedelmäherkku alk. 4-6 kk

Puuro muksun tiellä pitää

Viljaisat puurot ja vellit ovat lapsenkin perusruokaa viiden kuukauden iästä alkaen. Puurot tarjoavat monipuolisesti ravintoaineita kasvuun, kuitua vatsan hyvinvointiin sekä helpottavat kiinteärakenteisena ruokana lapsen syömisen opettelua. Puurojen kulutus lapsiperheissä onkin lisääntynyt. Vaihtelua ruokapöytään tuovat nyt uudet käyttövalmiit Nutricia Muksu Kaurapuuro ja Mango-ananas-kaurapuuro, jotka on pakattu ympäristöystävällisiin 215 gramman Tetra Brik -kartonkipakkauksiin.

Nutricia Muksu Kaurapuuro sopii mainiosti lapsen ensipuuroksi. Viljoihin tutustuminen kannattaa aloittaa yhdellä viljalla kerrallaan, ja ominaisuuksiltaan kaura soveltuu hyvin aloitusviljaksi. Muksu Kaurapuuro on sokeroimaton, ja siihen on lisätty monipuolisesti vitamiineja ja kivennäisaineita. Maitopohjaisena ja lempeän makuisena Muksu Kaurapuuro sopii mainiosti myös Nukkumatin Unipuuroksi. Muksu-unipuurot ja –vellit vapauttavat hitaasti energiaa ja ravintoaineita lapsen tarpeisiin. Lämmin puuro tai velli rauhoittaa ennen tärkeää lepohetkeä ja pitää pitkään kylläisenä.

Nutricia Muksu Mango-ananas-kaurapuuro on maukas puurouutuus isommille, alkaen kahdeksan kuukauden ikäisille lapsille. Kaurahiutaleiden aikaansaama karkeampi rakenne tukee lapsen purennan ja suun hienomotoriikan kehittymistä. Terveellinen kaura ja herkulliset hedelmät tekevät tästä puurosta varmasti monen lapsen suosikin. Myös Muksu Mango-ananas-kaurapuuroon on lisätty monipuolisesti vitamiineja ja kivennäisaineita.

Muksu-puurot:

UUTUUS Kaurapuuro alk. 5-6 kk
UUTUUS Mango-ananas-kaurapuuro alk. 8 kk

Nyt myös velleissä hyödyllisiä prebiootteja

Nutricia Muksu Maissivelli PLUS ja Myslivelli PLUS sisältävät Nutrician ainutlaatuisia prebiootteja, galakto- ja frukto-oligosakkarideja. Prebiootit ovat ruoan sulamattomia ainesosia, kuten hiilihydraatteja, jotka kulkeutuvat muuttumattomina paksusuoleen ja toimivat siellä hyödyllisten bakteerien ”ravintona”. Suoliston hyödylliset bakteerit puolestaan tukevat vastustuskyvyn kehittymistä ja suojaavat elimistöä haitallisten bakteerien, virusten ja muiden elimistölle vieraiden aineiden aiheuttamilta sairauksilta. Luonnostaan prebiootteja on runsaasti muunmuassa äidinmaidossa.

Nutricia Muksu Maissivelli PLUS sopii lapsen ensilusikallisiksi 4-6 kuukauden ja Myslivelli PLUS 5-6 kuukauden iästä alkaen. Myös velleihin on lisätty vitamiineja ja kivennäisaineita lapsen tarpeisiin. Käyttövalmiit vellit on pakattu 210 gramman kartonkipakkauksiin.

Muksu-vellit:

UUTUUS Maissivelli PLUS alk. 4-6 kk
UUTUUS Myslivelli PLUS alk. 5-6 kk

Tuotekuvat:

Uutuustuotteiden kuvat löytyvät uudesta Nutricia Muksu –kuvapankista. Uuden kuvapankin käyttäminen vaatii rekisteröitymisen. Rekisteröityminen onnistuu helposti kuvapankin etusivun kautta ja henkilökohtainen käyttäjätunnus ja salasana lähetetään sähköpostiinne muutaman työpäivän kuluessa.

Tiedotuspäällikkö Sinikka Saikkonen, puh. 010 680 8626, sinikka.saikkonen (at) www.www.www.www.nutriciababy.fi

Tuotepäällikkö Sirpa Nietoksela-Budanec, puh. 010 680 8608, sirpa.nietoksela (at) www.www.www.www.nutriciababy.fi

Markkinointijohtaja Ann-Charlotte Schalin , puh. 010 680 8602, ann-charlotte.schalin (at) www.www.www.www.nutriciababy.fi

www.www.www.www.www.nutriciababy.fi - tilaa samalla itsellesi Muksun e-kirje!

Nutricia on johtava kansainvälinen lastenruokien valmistaja, joka toimii yli 100 maassa. Lasten ravitsemuksen asiantuntemusta yrityksellä on jo vuodesta 1901. Yrityksen kantavana ajatuksena on tarjota pienelle ihmiselle ensimmäisestä ateriasta lähtien joka päivä maistuvaa, monipuolista ja ravitsemuksellisesti täysipainoista ruokaa hyvinvoinnin ja kasvun tueksi. Tuotteita kehitetään jatkuvasti niin ravitsemuksellisesti kuin maku- ja pakkausominaisuuksiltaankin vastaamaan viimeisintä tutkimustietoa ja nykyperheiden tarpeita. Hyvä lastenruoka syntyy tiedolla, taidolla ja tunteella.