På svenska

Muksu-etusivu /
Media / Tiedotteet / Nutricia Baby mukana tukemassa perheiden hyvinvointia

/ Media

Nutricia Baby mukana tukemassa perheiden hyvinvointia

5.10.2006

Lapsella on oikeus turvalliseen kasvuympäristöön syntymästä lähtien. Äidin synnytyksen jälkeinen masennus on kuitenkin uhka tämän oikeuden toteutumiselle. Parhaiten voimme huolehtia lapsen hyvinvoinnista tukemalla äidin toipumista. Kun äiti voi hyvin, myös lapsella on hyvä olla. Osallistumalla Suomen Mielenterveysseuran synnytyksen jälkeisestä masennuksesta kertovaan Raskas Onni -kampanjaan Nutricia Baby haluaa omalta osaltaan olla mukana tukemassa äitien, lasten ja perheiden hyvinvointia.

Liian suuri onni kantaa

Vuosittain jopa viidennes synnyttäneistä äideistä tarvitsee tukea synnytyksen jälkeisestä masennuksesta toipumiseen. Tällaisessa tilanteessa lapsen hyvä ja hellä suhde äitiin voi heikentyä ja turvallinen kasvuympäristö järkkyä. Apua on kuitenkin saatavilla ja meistä jokainen voi auttaa.

Siksi Raskas Onni -kampanjan tavoitteina on lisätä tietoisuutta synnytyksen jälkeisestä masennuksesta ja siihen tarjolla olevasta avusta sekä tuoda esille lasten oikeuksia turvalliseen kasvuympäristöön. Viesti on suunnattu kaikille, joiden lähipiirissä on vastasyntyneitä pienokaisia ja heidän perheitään. TV:ssä, lehdissä, radiossa, internetissä, neuvoloissa tai puheenaiheena kohtaamamme viestin tarkoitus on havahduttaa perheen ympärillä olevat ihmiset huomaamaan ja välittämään.

Kampanja alkaa tiistaina 5.10.2006 ja jatkuu mediassa viikkojen 41 ja 42 ajan. Mukana olevat yhteistyökumppanit tukevat kampanjan toteutusta sekä taloudellisesti että nostamalla tärkeää aihetta esiin myös omassa toiminnassaan. Suomen Mielenterveysseuran ja Nutricia Babyn lisäksi mukana kampanjan toteutuksessa ovat Ensi- ja turvakotien liitto, Äidit irti synnytysmasennuksesta Äimä ry sekä mainostoimisto Taivas.

Lapsissa on meidänkin tulevaisuutemme

Tukea tarvitsevia äitejä ja perheitä auttamalla voimme turvata lapsille heidän oikeutensa hyvään lapsuuteen. Tällöin tasapainoisista lapsista kasvaa tulevaisuuden vastuunkantajia, joiden käsissä on myös meidän tulevaisuutemme. Vastuullisena lastenruokien valmistajana Nutricia Baby haluaa omalta osaltaan olla mukana tukemassa perheiden onnellista arkea ja turvaamassa lapsille hyvät kasvun ja kehityksen eväät.

Lisätietoja:

Viestintäjohtaja Kristina Salonen/Suomen Mielenterveysseura, puh. 0400 760 807, kristina.salonen  (at) mielenterveyseura.fi

Markkinointijohtaja Ann-Charlotte Schalin/Nutricia Baby Oy, puh. 010 680 8602, ann-charlotte.schalin (at) www.www.www.www.nutriciababy.fi

Tiedotuspäällikkö Sinikka Saikkonen/Nutricia Baby Oy, puh. 010 680 8626,  sinikka.saikkonen (at) www.www.www.www.nutriciababy.fi

Nutricia on johtava kansainvälinen lastenruokien valmistaja, joka toimii yli 100 maassa. Lasten ravitsemuksen asiantuntemusta yrityksellä on jo vuodesta 1901. Yrityksen kantavana ajatuksena on tarjota pienelle ihmiselle ensimmäisestä ateriasta lähtien joka päivä maistuvaa, monipuolista ja ravitsemuksellisesti täysipainoista ruokaa hyvinvoinnin ja kasvun tueksi. Tuotteita kehitetään jatkuvasti niin ravitsemuksellisesti kuin maku- ja pakkausominaisuuksiltaankin vastaamaan viimeisintä tutkimustietoa ja nykyperheiden tarpeita.

« Takaisin edelliselle sivulle