Media / Tiedotteet / Uusi Muksu puolukkainen banaanijogurttivalmiste

Uusi Muksu puolukkainen banaanijogurttivalmiste

3.1.2006

MAUKASTA UUTTA VUOTTA 2006 MUKSULTA!

Terveydeksi – marjoja, hedelmiä ja kasviksia viidesti päivässä
Sillä, mitä lapsi syö on merkitystä paitsi lapsen kasvulle ja kehitykselle myös hyvinvoinnille aikuisena. Jo lapsuudessa luodaan pohja aikuisiän ruokamieltymyksille ja ruokailu-tottumuksille. Maito, muodossa tai toisessa, sekä marjat ja hedelmät kuuluvat niin lapsen kuin aikuisenkin jokapäiväiseen terveelliseen ruokavalioon. Marjoja, hedelmiä tai kasviksia tulisikin tarjota lapselle jossain muodossa jokaisella aterialla ja välipalalla. Käyttövalmiit Muksu-jogurttivalmisteet sisältävät runsaasti soseutettua hedelmää ja marjaa. Tetra jogurttivalmistetta vastaa yhtä marja- tai hedelmäannosta. Raaka-aineidensa, hienojakoisen rakenteensa ja lempeän makunsa vuoksi Muksu-jogurttivalmisteet sopivat lapselle 5-6 kuukauden iästä lähtien. Jogurttivalmisteet on pakattu käteviin 215 gramman Tetra Brik -pakkauksiin. Ne säilyvät huoneenlämmössä  parasta ennen –merkintään asti ja avattuina jääkaapissa noin vuorokauden.

C-vitamiinia riittävästi joka päivä
Hedelmä- ja marjapitoisuutensa vuoksi Muksu-jogurttivalmisteet sisältävät runsaasti C-vitamiinia. Monipuolinen marjojen, hedelmien ja kasvisten käyttö takaa lapsen päivittäisen riittävän C-vitamiinin saannin. C-vitamiini suojaa kehittyvän ja kasvavan lapsen soluja ja sitä tarvitaan sidekudoksen ja hormonien muodostukseen sekä vastustuskyvyn ylläpitämiseen. Muksu-jogurttivalmisteet sisältävät C-vitamiinia 15 mg/100 g. Tetra Muksu-jogurttivalmistetta sisältää siten saman verran C-vitamiinia kuin 1 dl mansikoita. Määrä koostuu sekä hedelmien ja marjojen luontaisesti sisältämästä että lisätystä C-vitamiinista. Vitaminoinnista kertoo pakkauksessa oleva keltainen lisäarvosymboli.

Muksu jogurttivalmisteiden valikoima laajenee
Muksu jogurttivalmisteiden valikoimasta löytyvät tutut perusmaut Muksu Persikkajogurttivalmiste alk. 5-6 kk, Muksu Päärynäjogurttivalmiste alk. 5-6 kk ja Muksu Ruusunmarjajogurttivalmiste PLUS alk. 8 kk, johon on lisätty terveellistä kaurakuitua. Uusi vuosi tuo mukanaan myös uutuusmaun: Muksu Puolukkainen banaanijogurttivalmiste alk. 5-6 kk Käyttövalmiin Muksu Puolukkaisen banaanijogurttivalmisteen pidetty lempeän hedelmäinen maku muodostuu banaanista ja puolukasta. Hyvä maku ja pienen lapsen suuhun sopiva tasainen, hienojakoinen rakenne luovat lapselle mukavia makumuistoja.

Nutricia Muksu toivottaa herkullista ruokavuotta 2006 niin lapsille kuin vähän vanhemmillekin!

Nutricia on johtava kansainvälinen lastenruokien valmistaja, joka toimii yli 100 maassa. Lasten ravitsemuksen asiantuntemusta yrityksellä on jo vuodesta 1901. Yrityksen kantavana ajatuksena on tarjota pienelle ihmiselle ensimmäisestä ateriasta lähtien joka päivä maistuvaa, monipuolista ja ravitsemuksellisesti täysipainoista ruokaa hyvinvoinnin ja kasvun tueksi. Tuotteita kehitetään jatkuvasti niin ravitsemuksellisesti kuin maku- ja pakkausominaisuuksiltaankin vastaamaan viimeisintä tutkimustietoa ja nykyperheiden tarpeita. Hyvä lastenruoka syntyy tiedolla, taidolla ja tunteella.